zadanie nr 3

3. Informatyka dla juniora i seniora – nauka programowania dla dzieci i seniorów w Szkole Podstawowej Nr 2 w Gryfinie


Opis zadania

Szkoła powinna przygotować uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, a sprzęt jakim dysponuje jest przestarzały, często się psuje, wymaga pilnego unowocześnienia. Komputerów w stosunku do potrzeb jest za mało, gdyż są bardzo często w naprawie. Nowoczesna pracownia komputerowa pozwoli z jednej strony na zapewnienie aktualnie najlepszego na rynku wyposażenia komputerowego, a z drugiej pozwoli na rozwój dzieci i młodzieży. Bezpośrednio projekt oddziałuje na uczniów oraz nauczycieli korzystających z niego w procesie edukacji, ale z uwagi na podniesienie poziomu nauczania i umiejętności wykorzystania technologii informatycznych może pośrednio pozytywnie oddziaływać na najbliższe otoczenie uczniów, a w przyszłości także na ich funkcjonowanie w społeczeństwie (w tym w naszej Gminie). Projekt ten adresowany jest również do osób starszych z najbliższej okolicy, które chciałyby nabyć umiejętności posługiwania się komputerem i poruszania się w internecie. Przyczyni się to do poszerzenia ich wiedzy oraz pomoże odnaleźć się w społeczeństwie, gdzie obecnie wszystko można załatwić przez internet.

Cel zadania

• Celem nauki programowania dzieci jest wzmacnianie pracy zespołowej, ponieważ w pracy zawodowej umiejętność komunikacji i pracy w grupie okazuje się ważnym elementem programowania. Celem nauki programowania jest ułatwienie dzieciom i młodzieży startu w zawodowe życie w przyszłości.
• Umiejętność programowania stwarza duże możliwości w wielu dziedzinach życia. Od tej umiejętności może zależeć otrzymanie ciekawej i dobrze płatnej pracy w przyszłości.
• Spośród 10 najbardziej pożądanych w 2014 r. zawodów na świecie 5 wymagało umiejętności programowania.
• Dzieci i młodzież są biegłe tylko w zakresie korzystania z nowych technologii, ale nie są biegłe w zakresie tworzenia przy ich pomocy. Obserwując szybkie tempo rozwoju technologicznego możemy przypuszczać, że wkrótce umiejętność programowania będzie tak samo niezbędna jak umiejętność czytania i pisania.
Niezależnie od tego czy uczeń zostanie programistą czy nie, będzie mógł korzystać z umiejętności, których nabędzie ucząc się programowa

Opis lokalizacji

Sala informatyczna w Szkole Podstawowej Nr 2 w Gryfinie ul. 9 Maja 4, 74-100 Gryfino, działka nr 23, obręb 4 Gryfino

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę

130 komputerów75 000 zł
22 rzutniki4 400 zł
3Tablica interaktywna wraz z oprzyrządowaniem12 000 zł
4Kserokopiarka25 000 zł
5Roczna obsługa techniczna22 140 zł
6Mata drzewo – zestaw do kodowania 6 szt.1 199,40 zł
7Plansze do kodowania 6szt.719,40 zł
8Komplet kartoników do kodowania dla nauczyciela – 6szt59,40 zł
9Komplet kartoników do kodowania dla dzieci 6 szt.239,40 zł
10Plansza z układem współrzędnych 6 szt.299,40 zł

Projekt otrzymał negatywna opinię Zespołu do spraw budżetu obywatelskiego i nie został zakwalifikowany do głosowania: Wniosek nie jest zgodny z regulaminem tj. efekty realizacji projektu nie są ogólnodostępne. Ponadto część zadania nie ma charakteru inwestycyjnego.